Alapelvek az újévi célkitűzéshez!

Az év vége, az időszak, amikor az emberek többsége valamilyen formában visszatekint az elmúlt évre és új elhatározásokra jut.

Januárban a szokottnál több bérletet vesznek az emberek a konditermekbe, hiszen mindenki szeretne egészségesebben élni, mint egy évvel azelőtt. A házaspárok, családok elhatározzák, hogy az új évben minden sokkal jobb lesz, a pénzügyeiket is rendbe fogják rakni és életük minden területén jobban fognak teljesíteni. Az újévi fogadalmak még egy rövid ideig doppingolnak minket, aztán februárban visszatér minden a régi kerékvágásba. Ismerős?

Természetesen vannak emberek, akik annyira kiábrándultak saját magukból, hogy már sem fogadalmat, sem célokat nem tűznek ki év elején. Pedig ahhoz, hogy az életünk bizonyos területén pozitív eredményeket érjünk el, meg kell fizetnünk az árat. A sikernek nem titka van, hanem ára. Hányan elhatározzák, hogy le fognak fogyni x kilogrammot, de amikor tudatosul bennük, hogy ennek az ára az önfegyelem, a tudatos táplálkozás, a testmozgás, visszalépnek és a vágy csak elméleti szinten marad meg.

Íme néhány gondolat, amelyek segíthetnek, hogy amire vágyunk ne csak egy álom legyen, hanem szép lassan haladjunk a megvalósulásuk felé.

Először is nem lesz elég nagy célokat felállítani az új évre. Azokat le kell tudni bontani hónapokra, napokra, és naponként konkrét feladatokra.

Nagyon jó, ha szeretnénk leadni 10 kg-ot fél éven belül, de tudnunk kell azt, hogy ez havi szinten, heti szinten, napi szinten milyen munkát igényel. Mit, mikor kell ennünk naponként, mennyit kell mozognunk napi-heti szinten és mennyit szeretnénk fogyni 1 hét, 1 hónap alatt.

A rövid távú célok kitűzése és azok elérése folyamatos sikerélményt fognak adni és visszajelzést is folyamatosan kapunk azzal kapcsolatosan, hogy jó úton indultunk el a célunk felé. Ez segíteni fog nekünk abban, hogy kitartsunk a végső célunkig.

Másodszor, ne emeljük olyan magasra a lécet önmagunk számára, hogy semmiképpen ne tudjuk azt megugrani.

Itt főleg a perfekcionisták értik, hogy mire gondolok. Ha önmagunktól és másoktól is a tökéletest várjuk el, folyamatos csalódottságban és kiábrándultságban fogunk élni. Amint ezt megértjük, máris nagy „kő” fog leesni a szívünkről.

Attól mert valami nem úgy sikerült ahogy szerettük volna, nem kell azonnal feladnunk a harcot. Ez inkább arra sarkalljon minket, hogy még inkább igyekezzünk a célunkat elérni.

Harmadszor tudatosítsuk önmagunkban, hogy a cél felé vezető úton is folyamatosan fejlődünk.

Nem is tagadhatnám, hogy eredményorientált ember vagyok és ez nekem különösen nehezen megy. Életmódváltásba kezdtem és már majdnem 10 kg-ot adtam le, azt is tudtam, hogy az egészséges táplálkozás, a testmozgás mind hasznos dolgok, de mégis elszomorodtam, amikor nem sikerült hozni a heti célomat. Viszont folytattam és a következő héten túlteljesítettem a kitűzött célt. Azóta már nem aggódom, mert tudom, hogy ez az út velejárója. A cél felé vezető út ritkán egyenes és zökkenőmentes. Amikor egy olyan célt tűzünk ki, amit még nem értünk el, előbb fejlődnünk kell a célunk eléréséhez. Amint egy célt elértünk, másikat fogunk kitűzni, és megint növekednünk kell az új cél eléréséhez. Ez a folyamat pedig már önmagában óriási nyereséget jelent.

Negyedszer, nem az a gond, ha hibázunk, az a baj, ha a hibáink rossz szokásokká merevednek.

Attól még senki sem hízott el, hogy egyetlen este teletömte magát édességgel. A probléma akkor jelentkezett, amikor ez a hiba szokássá vált és estéről-estére valaki teletömi magát édességgel. A közhiedelemmel ellentétben, nem lehet egyik napról a másikra elhízni. Sajnos ugyanez igaz a fogyásra is. Sok-sok nap helytelen táplálkozási szokása hozta magával a súlyfelesleget és sok-sok nap helyes táplálkozási szokásaira van szükség ahhoz, hogy ezt megfordíthassuk. A rossz szokások ellenünk, míg a jó szokások nekünk dolgoznak. Fontos tehát, hogy ha hibázunk, ne engedjük rendszerré válni életünkben.

Végül alapvetően fontos az elszámoltathatóság

Amikor életmódváltásba kezdtem, minden héten mérlegre kellett állnom és a személy, aki segített összeállítani az étrendemet, számonkérte az eredményt.

Tudom, hogy különböző személyiségek vagyunk. Vannak emberek, akik maguktól is meg tudnak maradni a „helyes úton”, másoknak viszont folyamatosan szükségük van a számonkérésre.

Ha szeretnénk a kommunikációt házasságunkban új szintre emelni, szükségünk lesz valakire, aki érett és hasznos tanácsokkal tud ellátni, hogy külső szemlélőként vizsgálja meg haladtunk-e a célunk felé?

Ezek az alapelvek segíthetnek abban, hogy az új évben személyes, családi, szakmai életünk is új szintre emelkedhessen. Természetesen csak abban az esetben, ha alkalmazni is fogjuk őket. 😊

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

* A hozzászóláshoz el kell fogadnod az adatvédelmi tájékoztatónkat.

*

Elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót!